Vybrané dielo zo súčasnej série malieb ,,abstraktného realizmu,, sa rapídne líši od mojej doterajšej tvorby svojou štylizáciou. Je to reakcia na niekoľko životných aj globálnych zmien, ktoré sa udiali v čase môjho maľovania. Pocit neistoty zo správnosti tvorivého smerovania sa u mňa strieda so sebavedomým presvedčením o hodnote tejto série. Povedal by som, že je pre moju tvorbu svojou odlišnosťou zlomová. Realita, ktorá sa mení v abstrakciu, zdanie ktoré má odvrátené strany, myšlienka ktorá zrkadlovo mení svoj význam, nekonečne množiace sa odvracanie strán. Pocit ucelenosti sa ako v opitosti vytráca, všetko je nejasné. Doterajšie pochopenie reality sa stáva vyzvracanou groteskou olejovej škvrny zdanlivého ideálu krásy. Proces maľby začínal deformovaním už existujúceho diela v PC, následné rozmazané, roršachové, novo vzniknuté dielo mi poskytlo základ na dokončenie maľby tradičnejšou a mne blízkou technikou olejomaľby.
Recyklované parazitovanie, inak povedané inšpirácia, na gotických dielach mi krásne umožňovalo rozne deformovať, preťahovať a meniť realitu.
Symetrický výsledok nie je čistou abstrakciou a spectator moze objavovat zlomky reality, ktoré ho udržia v neistote medzi abstraktnou a reálnou časťou.
Rázcestia/Crossroads
(english below)
Vybrané dielo zo súčasnej série malieb ,,abstraktného realizmu,, sa rapídne líši od mojej doterajšej tvorby svojou štylizáciou. Je to reakcia na niekoľko životných aj globálnych zmien, ktoré sa udiali v čase môjho maľovania. Pocit neistoty zo správnosti tvorivého smerovania sa u mňa strieda so sebavedomým presvedčením o hodnote tejto série. Povedal by som, že je pre moju tvorbu svojou odlišnosťou zlomová. Realita, ktorá sa mení v abstrakciu, zdanie ktoré má odvrátené strany, myšlienka ktorá zrkadlovo mení svoj význam, nekonečne množiace sa odvracanie strán. Pocit ucelenosti sa ako v opitosti vytráca, všetko je nejasné. Doterajšie pochopenie reality sa stáva vyzvracanou groteskou olejovej škvrny zdanlivého ideálu krásy. Proces maľby začínal deformovaním už existujúceho diela v PC, následné rozmazané, roršachové, novo vzniknuté dielo mi poskytlo základ na dokončenie maľby tradičnejšou a mne blízkou technikou olejomaľby.
Recyklované parazitovanie, inak povedané inšpirácia, na gotických dielach mi krásne umožňovalo rozne deformovať, preťahovať a meniť realitu.
Symetrický výsledok nie je čistou abstrakciou a spectator moze objavovat zlomky reality, ktoré ho udržia v neistote medzi abstraktnou a reálnou časťou.
EN
The selected work from the current series of „abstract realism“ paintings differs rapidly from my previous work in its stylization. It is a reaction to several life and global changes that happened at the time of my painting. For me, the feeling of uncertainty about the correctness of the creative direction alternates with a confident conviction about the value of this series. I would say that it is a turning point for my work due to its difference. A reality that turns into an abstraction, an appearance that has sides turned away, an idea that mirrors its meaning, an endlessly multiplying turning of sides. The sense of wholeness disappears as if drunk, everything is unclear. The previous understanding of reality becomes a regurgitated grotesque oil slick of the apparent ideal of beauty. The painting process began with the deformation of an already existing work in PC, the subsequent blurry, Rorschach-like newly created work provided me with the basis for completing the painting with a more traditional and close to me oil painting technique.
Recycled parasitism (in other words inspiration) on Gothic works, beautifully allowed me to deform, stretch and change reality in various ways.
The symmetrical result is not a pure abstraction, and the spectator can discover fragments of reality that keep him in uncertainty between the abstract and the real part.